lauantai 12. huhtikuuta 2014

Musiikki harrastukseni

Harrastan siis ratsastuksen lisäksi myös musiikkia, josta meinasin teille tarkemmi kertoa :)

Pienestä asti olen rakastanut musiikkia ja ollut siitä kiinnostunut. Olin ehkä joku neljä vuotias kun äitini taputti minulle kaikenlaisia rytmejä, osasin toistaa ne kaikki. Äiti ei itse edes muistanut enää, että minkä rytmin oli taputtanut.

Olin varmaan 7-8 vuotias kun aloitin pianonsoiton. Pari ensimmäistä vuotta minulla oli sellainen opettaja, joka oli melkeion joka kerta ajanut ojaan, jonka vuoksi se oli yleensä pienotunnillani viemässä autoa korjaukseen. Ehkä vuoden jälkeen aloin soittamaan kaverini kanssa nelikätisesti.

Pari vuotta kävin sitten Oiva Auvisen opetuksessa. Silloin opin jo vähän soittamaankin, koska opettaja oli paljon parempi. Entisten kanssa en oikenin oppinut mitään uutta, koska kaikki oli niin helppoja ja olin opetellut jo ihan perusjuttuja isäni opettamana.

Lopetin viimevuonna pianon soittamisen, koska se ei enää kiinnostanut. Ilmottauduin sitten nuorten bändikurssille, jossa rupesin soittamaan bassoa. Kun menin sinne olin soittanut parivuotta
bassoa musiikin valinnasiessa, jossa ei ollut kovin hyvä opettaja. Luulin osaavani soittaa ihan hyvinkin, mutta kurssille mentäessä tajusin olevani suoraan sanottuna ihan paska.

Omasta ja opettajan mielestä olen oppinut todella nopeasti nämä jutut. Hyppäsin saman tien samalle tasolle soittamaan, kuin kaverini, joka oli soittanut vuoden pidempään hyvässä opetuksessa. Bändin kanssa ollaan nyt käyty yhdellä keikalla joka oli meidän koululla XD, sekä ollaan soitettu koulun joulujuhlassa. Keikkoja tulee kokoajan lisää. Mm. tänään soitamme nuorisotalolla kevätkarkeloissa ja kesällä sitten Puumala Rockissa.

Sitten vähän mun soittimista :)

 Roland Digitan Piano HP 137R. 
Harley Banton Vintage Series. Perus hyvä basso. Riittää mulle :)




Harley Banton -bassovahvistin HB- 80B. Tykkään tästä. Lähtee hyvin ääntä ja pystyy hyvin säätämään ääntä.

Postausehdotuksia tulemaan. Normi postausta tulee, kunhan saan kuvaajan :)

Petra


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivon että kommenttien sisältö pysyisi postiivisena, eikä niiden olisi tarkitus loukata ketään. Loukkaavat tai muuten ärsyttävät kommentit poistetaan!

Kiitos kommentistasi! :)