perjantai 17. huhtikuuta 2015

Virven estevalmennus

Moi! Alkuunsa jo kerron, että kuvasin hevosmessuilta pientä videokoostetta, haluaisitteko etetä laitan sen tänne? En halunnut kuitenkaan montaa messupostausta peräkkäin, joten ajattelin tähän väliin valmennus postausta.

Olin tämän viikon su-to Levälän Tallilla tetissä. Rosalla ja mulla oli maanantaina sitten estevalmennus. Alunperin minun oli arkoitus mennä Ristolla, mutta kun Rosan heppa oli rikkonut jalkansa, niin Rosa otti Riston ja minä menin sitten Tepillä. Tämä muutos kävi minulle kuitenkin oikein hyvin.

Hei, mulla on kädet ylhäällä!

Virvelle oltiin sanottu, että ei olla pitkään aikaan hypätty kunnolla, joten mielellään ei isoja esteitä, eikä mitään hirveän vaikeaa. Aloitettiinkin sitten ihan ravipuomeilla, joista jatkettiin laukkapuomeille. Siitä sitten mentiin vielä innaria. Meillä ei siis onnistunut ei ollenkaan. En meinannut nähdä oikein paikkoja ja jos näin en saanut ratsastettua Tepiä siihen. No pari ihan suht ok suoritusta saatiin.

Alettiin sitten hypätä pientä rataa. Esteiden kokoa en muista, mutta alkuun varmaan jotain 60-70cm. Tepi oli todella tahmea. En saanut sitä millään ratsastettua tarpeeksi eteen ja kuuntelemaan pohjetta. Jyrättiin sitten sen takia melkeen kaikki esteet. Noh, kerran napautin kunnolla raipalla ja ratsastin eteen ja tulin radan sen jälkeen, niin meni edes vähän paremmin. Aina se yksi ja tietty okseri tippui ja en saanut ratsatettua sopivalle paikalle. No rataa nostettiin 80cm korkeudelle. Jotenkin hyräämällä niistä päästiin. Pikasen paremmalla temmolla onneksi päästiin.




Olin kyllä todella pettynyt itse tuntiin. En saanut oikein mitään neuvoja. Rosalla on kyllä todella paljon paremmat tunnit! Joka suorituksen jälkeen mietitään kyvät ja parannettavat asiat. Virven tunnilla ei paljon kommentteja tullut...




Petra

Kuvat (c) Julia Kinnunen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivon että kommenttien sisältö pysyisi postiivisena, eikä niiden olisi tarkitus loukata ketään. Loukkaavat tai muuten ärsyttävät kommentit poistetaan!

Kiitos kommentistasi! :)